we make markets. worldwide.

-A +A


Nederlandse exposanten Ambiente 2020
Essenza Home, DesignNest, Royal Tableware, My Flame Lifestyle en Bambura vertellen over hun verwachtingen voor Ambiente 2020

Serviesgoed van Essenza Home

 

Essenza Home doet voor het eerst mee met Ambiente en toont daar met name de tafelcollecties van de merken Essenza en Marc O'Polo.

 

Essenza Home is een bekende leverancier van bed- en badtextiel met een drietal merken: Covers & Co, Marc O'Polo en Essenza. De afgelopen jaren zijn de collecties uitgebreid met kussens, plaids, vloerkleden, tassen en homewear en daar komen nu voor Marc O'Polo en Essenza tafelcollecties bij die op Ambiente voor het eerst te zien zullen zijn. Essenza is naar eigen zeggen elegant, expressief en uitdagend. Dat komt bijvoorbeeld terug in het serviesgoed met volle kleuren. Marc O'Polo kenmerkt zich door een meer Scandinavische spirit en heeft een functioneel design dat zowel modern als tijdloos is.

Bekende én nieuwe klanten
Op Ambiente hoopt Essenza Home bestaande klanten te ontmoeten die bekend zijn met hun bed- en badtextiel. Dat zijn onder meer lifestylewinkels, warenhuizen en meubelzaken en deze zullen nu verrast worden met tafellakens en serviesgoed. Deze producten waren al in beperkte mate beschikbaar voor de merken Essenza en Marc O'Polo en bekend bij retailers die bed- en badtextiel verkopen, maar zijn uitgegroeid tot volwaardige collecties waardoor nu ook de bezoekersgroep van Ambiente daarmee kan kennis maken.

 

Inspirerende stand
Directeur-eigenaar Roeland Smits heeft hoge verwachtingen van de beurs. 'Het wordt een mooie en inspirerende stand met mooi gedekte tafels, lekkere hapjes en drankjes en bijzonder aardige mensen. Dus ik nodig iedereen uit om te komen kijken en van de sfeer te proeven.'
Het bedrijf is via diverse social media actief (met name op Instagram) en kan zo de beoogde doelgroepen attenderen op deelname aan de beurs. Maar omdat hiermee vooral veel consumenten worden bereikt, worden de tafelcollecties nog even een beetje 'achtergehouden' omdat deze eerst in de winkels moeten worden geïntroduceerd. Wel worden nu vooral via LinkedIn wat previews gegeven. Hal 9.0, stand E50.


 

DesignNest: origineel en sterk design

 

DesignNest heeft een divers assortiment wat varieert van audio producten, vazen, usb-opladers tot barbecues en een opvouwbare elektrische scooter. Op Ambiente zullen vooral verschillende lampen worden getoond.

 

DesignNest is een platform waar designers hun producten kunnen lanceren, retailers inkopen kunnen doen en consumenten direct kunnen bestellen. Het productaanbod is zeer divers en varieert van nuttige kantoorproducten tot bijzondere gadgets. Op Ambiente zal vooral verlichting te zien zijn, maar verwacht geen doorsnee lampen. Producten van DesignNest hebben een apart design, zijn verrassend en origineel. Daarnaast zijn er op de beurs ook audioproducten en items voor outdoor gebruik.

 

Funny design
Het is voor DesignNest de eerste deelname dus dat wordt best spannend. 'We denken dat het een goede beurs voor ons is om onze producten te showen, een perfecte plek om een internationaal publiek aan te spreken', zo vertelt account manager Layre Dacharry. 'Wij hebben funny design en gaan in Frankfurt op zoek naar distributeurs en retailers.' Een van de pijlers van het bedrijf – een platform bieden voor designers die op zoek zijn naar een verkoopkanaal voor hun producten – is geen onderdeel van de beursdeelname, het gaat puur om de door hen ontworpen producten onder de aandacht te brengen en hiervoor kopers te vinden.

 

Op zoek naar nieuwe klanten
Voor DesignNest gaat het dus vooral om nieuwe klanten te vinden en dat is grotendeels afwachten, beaamt Dacharry. Via de site van Ambiente wordt ruchtbaarheid gegeven aan hun komst. Bestaande klanten worden per e-mail vast warm gemaakt en er worden nieuwsbrieven uitgestuurd. DesignNest is te vinden in hal 8.0, stand D65.

 

 

Rijke historie en actuele producten

 

Royal Tableware is aanwezig met een drietal merken waarachter drie (zeer) oude bedrijven schuilgaan met elk een eigen historie. Centraal zullen staan nieuwe collecties aardewerk en porselein.

 

Met producten van fabrieken die soms meer dan 150 jaar oud zijn presenteert Royal Tableware nieuwe collecties aardewerk en porselein van de drie merken Royal Boch, Friesland Porzellan en Wallküre.

Royal Tableware, gevestigd in Amsterdam, komt naar Frankfurt met de merken Royal Bach, Friesland Porzellan en het recent aangekochte Wallküre. Alledrie merken hebben hun eigen specifieke identiteit en klantenkring en zullen met nieuwe producten op Ambiente aanwezig zijn, maar Royal Tableware wil tegelijkertijd uitstralen dat ze behoren tot één moederbedrijf dat historie en innovatie met elkaar verenigt. 'Daarnaast willen wij benadrukken dat wij een eigen productiefaciliteit in Europa hebben en dat willen behouden', benadrukt commercieel directeur Pauline Spin.

Retail en horeca
Royal Boch (opgericht in 1844) is in Nederland een bekende naam in de retail en heeft onder meer het klassieke Boerenbont in de collectie. Het introduceert op Ambiente een viertal lijnen aardewerk. Friesland Porzellan heeft al eens eerder op Ambiente gestaan, maar is vervolgens 'een paar jaar uit beeld geweest', aldus Spin. Het merk laat evergreens zien plus een paar nieuwe collecties in aardewerk en porselein. Wallküre is in Duitsland een bekend merk, maar minder in de Benelux. Het heeft een eigen fabriek in Duitsland en richt zich meer op horeca en hospitality. 

Rijke historie
Met de presentatie van de drie merken onder een gezamenlijke naam wil Royal Tableware laten zien dat zij ergens voor staan. 'Wij denken een goede mix te hebben en kunnen terugzien op een rijke historie', zegt Spin. 'De merken spreken voor zich en wij hopen zowel bestaande klanten te ontmoeten als kennis te maken met nieuwe klanten.'
Om dit te bewerkstelligen worden uitnodigingen per mail verstuurd, wordt er regelmatig wat gepost via social media en worden mensen in de eigen netwerken geïnformeerd. Hal 4.1, stand E54.

 

 

Kaarsen van soja en palmwas

My Flame Lifestyle zal in Frankfurt opvallen door de geuren die er rond de stand hangen vanwege de geurkaarsen en geurstokjes. Mocht dat niet opgemerkt worden, dan zullen waarschijnlijk de fraaie verpakkingen daarvoor zorgen.

 

My Flame Lifestyle stond eerder op Ambiente via een agent, maar gaat nu voor het eerst volledig zelfstandig naar de beurs. Geurkaarsen en geurstokjes zijn de core business, maar inmiddels behoren ook huisparfum en kaarsenhouders tot het assortiment. De kaarsen zijn gemaakt van palmwas of van soja en dus niet van het gebruikelijke paraffine. Voordeel hiervan is dat ze langer, beter en daardoor mooier branden en ook nog eens een betere en snellere geurverspreiding hebben. 'Daarnaast hebben wij nog een voordeel: biologisch is hot', stelt Femke de Boer, medeoprichter en eigenaar van het in 2012 opgerichte bedrijf.

Verpakking
Naast de specifieke geuren is de verpakking minstens zo belangrijk. Vaak zitten kaarsen in glas, heeft dat een sobere kleur en worden er ronkende teksten gebruikt, is de ervaring van De Boer. 'Wij vallen op door de stijl die wij hebben. Onze kaarsen zitten in blikjes en zijn voorzien van een persoonlijke tekst, dat vinden mensen leuk. We verpakken al onze producten in een papieren doosje – uiteraard biologisch afbreekbaar – en geven op dat doosje informatie over soja of palmwas en de desbetreffende geur.'

Goud en metallic
Op Ambiente worden een aantal nieuwe kaarsen en geurstokjes geïntroduceerd en daarbij speelt de verpakking ook een rol. Die geven een bepaalde trend aan. De Boer: 'Kleur is belangrijk. Goud en metallic doen het nu goed. Het glas van de kaars heeft dan een matte kleur van buiten en van 'binnen' goud. Ook zachte kleuren groen doen het goed.'
Ook de standpresentatie krijgt de nodige aandacht. De producten staan op zuilen, met per zuil een eigen 'collectie'. Per type glas komen er dan vijf of zes uitvoeringen, kleuren, geuren en teksten.

Klanten
Klanten van My Flame Lifestyle zijn onder meer lifestylewinkels, cadeauwinkels en bloemenzaken. Er is zelfs een benzinepomp waar de kaarsen en geurtjes worden verkocht. In Duitsland is de naamsbekendheid nog gering en de deelname aan Ambiente moet daar verandering in brengen. Dat kan ver reiken; zo komt een klant zelfs uit Kazachstan. Hal 9.1, stand F22.

 

 

Bamboe voor in de keuken

 

Bamdura presenteert op Ambiente verschillende producten van bamboe zoals snijplanken, slakommen en rietjes. En ook: parasols.

 

Bamdura levert allerlei producten van bamboe zoals terrasplanken, geveldelen, palen en balken. Ook tafels en stoelen voor buitengebruik behoren tot het assortiment. Relatief nieuw zijn producten voor in de keuken zoals snijplanken, slakommen en rietjes. Rietjes? 'Ja, er worden nu nog heel veel plastic rietjes gebruikt en een deel van al dat plastic komt in de oceaan terecht, dat is niet zo netjes. Daarvoor hebben wij een goed alternatief', aldus Jaap Welleman.

 

Splinternieuw
Bamdura heeft nog een beperkt assortiment en is zelfs nog bezig om de site op te tuigen met de keukenproducten, maar heeft al wel vast het besluit genomen om op Ambiente te gaan staan en het is voor Bamdura dan ook nog een verrassing wat daar uit gaat komen. 'We gaan kijken of we daar nieuwe contacten kunnen leggen om onze producten in Duitsland en andere landen te kunnen gaan verkopen. Ik denk daarbij vooral aan groothandelaren en restaurants.' Om potentiële klanten alvast te attenderen op hun komst is Bamdura actief op Facebook en heeft het een profiel aangemaakt op de site van Ambiente. Ook worden bestaande klanten geïnformeerd via e-mail.

 

Voordelen bamboe
Bamboe heeft volgens Wellema veel voordelen ten opzichte van 'gewoon' hout. Dat is volgens hem vaak te zacht ten opzichte van bamboe. Bovendien duurt het tientallen jaren voordat er weer een nieuwe boom is gegroeid en gaat dat bij bamboe veel sneller. 'Bamboe kun je na zes jaar oogsten en groeit enorm snel door. Het neemt veel CO² op en groeit op alle ondergronden.'
Naast de producten voor in de keuken neemt Bamdura ook parasols mee, uiteraard gemaakt met een bamboe frame. Die worden op de markt gebracht onder de merknaam Bambrella. Hal 1.1, stand E02.



TwitterFacebookInstagramLinkedIn

Toolbar-Navigation