we make markets. worldwide.

-A +A


Internationale exposanten op Ambiente 2020

The Funky Appliance Company

Geinige strijkijzers en toasters

The Funky Appliance Company uit Londen introduceert op Ambiente een waterkoker en een  toaster. Is dat zo bijzonder? Zeker, het bedrijf maakte in korte tijd naam met een fraai vormgegeven strijkbout en doet dat nu met andere 'gewone' huishoudelijke apparaten.

 

Strijken is voor veel mensen een saaie bezigheid, maar The Funky Appliance Company maakt daar fun van. Het bedrijf introduceerde eind 2018 the Funky Iron, een strijkijzer met een fraaie vormgeving en verkrijgbaar in zwart, blauw en rood. Het strijkijzer was een directe hit en afgelopen oktober, een jaar na de introductie, moest op de site bij alle kleuren worden vermeld: Sold out.

 

Snoer van 3 meter
Joe Sillett, oprichter en CEO van het bedrijf, maakte samen met zijn vrouw het ontwerp van het strijkijzer nadat hij had geconstateerd dat er jarenlang feitelijk niets was gedaan aan de vormgeving van het product. Via crowdfunding werd geld opgehaald om het product daadwerkelijk te gaan produceren en het resulteerde in een fraai vormgegeven strijkijzer met een keramische zool, automatische reiniging en een drie meter lang snoer. 'Een snoer is vaak tweeënhalve meter lang, maar drie meter geeft je significant meer ruimte om prettig te werken', zegt Sillett.

 

Uitbreiding assortiment
Het strijkijzer kreeg enorm veel publiciteit en een 'zeer grote' producent van huishoudelijke apparaten benaderde Sillett voor een goede deal. Dat hield hij af want The Funky Appliance Company wil voorlopig alles in eigen hand houden om het merk verder uit te bouwen. Op Ambiente is de internationale introductie van twee andere 'geinige' apparaten: een Funky Toaster en een Funky Kettle. Net als de strijkbout hebben de toaster en de waterkoker een andere vormgeving dan gewoonlijk en zijn ze voorzien van een hippe kleur.

 

Distributeurs gezocht
Sillett verwacht op de beurs sterke interesse en wil graag in gesprek komen met distributeurs die brood zien in het eigenzinnige merk. Dat wordt nu nog verkocht via de eigen webshop, Amazon en eBay, maar gezien de interesse ligt uitbreiding van de distributie in de lijn der verwachtingen.

 

 

Rex London


Fun en functie gaan hand in hand

Rex London is leverancier van leuke en eigenzinnige spullen voor in huis, om mee te nemen naar school en ook om weg te geven als cadeau.

Rex London (inderdaad, gevestigd in Londen) levert honderden producten die vaak praktisch zijn zoals bekers, tassen, snijplanken en verlichting, maar vooral vrolijkheid uitstralen. Bekers, rugzakken, hervulbare flessen, klokken, paraplu's, tassen en nog veel meer producten zijn voorzien van kleurrijke en vaak grappige designs. Speciaal voor kinderen zijn er karakters verzonnen zoals de beer Bruno, de olifant Elvis en de kat Cookie die op allerlei producten te zien zijn.

Tassen als toppers
Speciaal voor 'moderne mannen' levert Rex London manicure sets, scheerspullen en lunchboxen. Potten, schalen en kaarsenhouders zijn vooral praktisch en wat ingetogen wat betreft kleur en dessin, maar bijvoorbeeld tassen zijn voorzien van kleurrijke dessins. 'De Jumbo Storage Bag is al jarenlang een topper', vertelt CEO Nigel Biggs. We hebben daarvoor inmiddels meer dan dertig designs en je kunt ze gebruiken voor de was, om spullen in te doen, voor boodschappen, van alles.' Ook hervulbare drinkbekers zijn zeer goed verkochte producten.

Recyclebaar plastic
Veel producten van Rex London zijn gemaakt van plastic en dat gaat niet altijd goed samen met duurzaamheid. Het propageren van het drinken van water uit hervulbare flessen die gemaakt zijn van kunststof geeft een zekere frictie, bekent Biggs en daarom wil hij binnen vijf jaar dat de kunststof flessen en bekers recyclebaar moeten zijn. Volgens hem gaat die omschakeling langzaam en niet alle markten zijn even ver in het denken hierover en het accepteren daarvan. 'In Scandinavië en Duitsland is men hierin verder dan in andere landen.' Ook voor de plastic tassen zoekt hij nog naar een milieuvriendelijke oplossing.

Nederland en België
Ook het 'aanvoelen' van de vele producten verschilt per land. In Duitsland is men wat traditioneel en conservatief, in Frankrijk staat men wel open voor nieuwe trends, zo is de ervaring van Biggs. Nederland en België zijn belangrijke markten voor de fun producten en zo heeft het bedrijf een breed aanbod voor diverse markten en doelgroepen. Zes designers in eigen huis zijn daar dagelijks mee bezig. In Nederland is Rex London onder meer aanwezig op de cash & carrycentra Tica en Trends & Trade.



TwitterFacebookInstagramLinkedIn

Toolbar-Navigation