we make markets. worldwide.

-A +A


Interview Anne Marie Commandeur, Stijlinstituut Amsterdam (deel 1)
Al jaren werkt Stijlinstituut Amsterdam mee aan de totstandkoming van de trendshow op Heimtextil.

Daarin speelt directeur Anne Marie Commandeur een belangrijke rol.


Veel bezoekers van Heimtextil kennen de trendshow die ieder jaar op de beurs wordt getoond, inmiddels trend space geheten. Een constante factor daarin is Stijlinstituut Amsterdam met Anne Marie Commandeur als directeur. Zij begon na een opleiding in de mode als freelancer, specialiseerde zich in trendanalyse en richtte in 2004 Stijlinstituut Amsterdam op. Dat ontwikkelde zich voorspoedig en samen met een team van specialisten wordt gewerkt voor diverse klantengroepen.

Klanten
Zo werkt Stijlinstituut Amsterdam voor Textile View Magazine (toonaangevend vakblad), The LYCRA company (producent van onder meer Lycra en Coolmax), Swarovski, Heimtextil, het Amsterdam Fashion Institute en diverse hogescholen en universiteiten in binnen- en buitenland.
Het werkveld is veelomvattend en betreft onder meer trendanalyses en materialenkennis en vooral de communicatie hierover, Anne Marie Commandeur: 'Wij maken nooit een product, maar kijken naar de grondstof en het halffabricaat. Wij zijn faciliterend, communicerend, visualiserend en inspirerend.'

Werkwijze
Hoewel Amsterdam de thuisbasis is, wordt er wereldwijd gewerkt met fabrikanten, ontwerpers, designstudio's, fotografen en andere specialisten. Stijlinstituut Amsterdam noemt kwaliteit en de sociale context als kenmerkende elementen voor haar werkwijze.
Naast het leiding geven aan het eigen bedrijf treedt Anne Marie Commandeur op als internationaal opererende trendanalist, geeft zij lezingen en treedt op bij diverse fora.

In de volgende nieuwsbrief vertelt Anne Marie Commandeur meer over de trendshow op Heimtextil en de manier waarop deze tot stand komt.



TwitterFacebookInstagramLinkedIn

Toolbar-Navigation