we make markets. worldwide.

-A +A


Internationale exposanten
Wallvision en Cura of Sweden brengen Scandinavisch design en producten naar Frankfurt.

Wallvision

Wallvision is de bekendste behangproducent in Zweden en toont op Heimtextil vier nieuwe collecties van het merk Boråstapeter. Scandinavisch design met een hedendaagse look.

Wallvision is de oudste Zweedse behangfabrikant die begon in het stadje Borås, de naamgever voor het behangmerk Boråstapeter. Op de beurs zullen vier nieuwe collecties worden gepresenteerd in een mix van Scandinavisch design en hedendaagse dessins. Daarin komen bloemen en bladeren veelvuldig voor en de natuur is sowieso een belangrijke inspiratiebron voor het merk. 'Maar geen jungle, wel sterke kleuren', zegt product manager Anders Hjalmarsson. Volgens hem is het een misvatting om te denken dat men in Scandinavië geen stevige kleuren gebruikt. Dat is zeker wel het geval, maar dan nooit 'opdringerig'.

Volgens Hjalmarsson is de Nederlandse markt voor Wallvision belangrijk waar het onder meer goede contacten heeft met behangfabrikant BN Walls. De afzet van Wallvision, dat zich profileert als een premium fabrikant, gaat veel verder; er worden ruim 100 verschillende markten bediend. Ontwerp, productie en distributie worden in eigen hand gehouden. Naast Boråstapeter voert Wallvision de merken Engblad & Co., Cole & Son en Wall&decò.


Cura of Sweden
Cura of Sweden is opgericht in 2018 en levert dekens die door hun gewicht zorgen voor een betere slaap en talloze kwalen verminderen. In Zweden wordt het gezien als een medisch hulpmiddel, maar het kan ook door de reguliere detailhandel worden verkocht.

De 'gewichtige dekens' van Cura zijn (onder meer) gevuld met siliconen korrels en worden verpakt in een katoenen omhulsel. Door het gewicht van de inhoud ontstaat er er een lichte druk op de huid die door het lichaam als prettig wordt ervaren. De deken (eigenlijk is het een dekbedovertrek met een wat zwaardere inhoud) omarmt als het ware het lichaam en volgens de leverancier heeft dat een weldadig effect. Het zorgt voor sneller inslapen, voor betere en diepere slaap, minder gesnurk, een veilig gevoel en nog veel meer positieve zaken.

In Zweden is het middel getest door wetenschappers, wordt het op de markt gebracht als een medisch hulpmiddel en aan het bedrijf zijn bijvoorbeeld ook therapeuten verbonden. Volgens Filip Andersson van Cura of Sweden haakt het product in op de toegenomen belangstelling voor slapen en de positieve effecten daarvan. Het bedrijf, dat nog geen twee jaar bestaat en voor het eerst op Heimtextil aanwezig zal zijn, hoopt de successtory in eigen land ook naar andere landen te kunnen exporteren.



TwitterFacebookInstagramLinkedIn

Toolbar-Navigation