we make markets. worldwide.

-A +A


Waarom gaan de volgende bedrijven wederom naar Tendence?
Sommige bedrijven gaan al jaren naar Tendence, in goede tijden en in slechte tijden.

Welke klanten zoeken zij, wat laten zij zien en waarom kiezen zij voor de Tendence?

Marije Markus, verantwoordelijk voor de inkoop bij Meander, kenschetst Tendence als 'een goede regionale beurs.' Zij is positief over de verschuiving van de beursdatum. 'Hierdoor kunnen wij zodanig uitleveren dat onze klanten alle spullen op tijd in huis hebben. Dat zijn voor ons vooral de kleine retailers, retailers die inkopen doen voor volgend jaar zien wij niet op onze stand op de beurs. Daarom is de timing van de beurs voor ons prima.'

 

'Wij komen al heel lang op Tendence, ik geloof zelfs al vanaf begin', meent Karin Witte van Ambiente Europe. 'We zien wel dat een verandering onder de bezoekers, zo komen minder internationale bezoekers. Wij zijn zelf niet blij met de verschuiving naar juni. Maar Duitsland is wel onze grootste markt en daarom vinden wij het noodzakelijk om tweemaal per jaar op de beurs te staan; dat zijn Ambiente en Tendence. Je merkt wel dat steeds meer via internet wordt gekocht. Duitsland heeft lang geprofiteerd van winkels in dorpen, maar daar hebben ze nu ook internet ontdekt. Ook wij verkopen via internet, maar alleen b to b. In de toekomst zal dat ook b to c worden.'

 

Crisje van Bladel is net terug van een reis naar India, het land waar de producten van Silk Route vandaan komen. Ook zij merkt dat internationale bezoekers schaarser worden op Tendence. Dat heeft zijn gevolgen. 'Het is lastig want er zijn ook andere beurzen waar wij staan of heen zouden kunnen gaan en je moet keuzes maken. Wij gaan naar Tendence omdat het voor ons interessant blijft. Onze beste klanten komen altijd, maar het wordt moeilijker om nieuwe klanten te vinden. Wij komen met twee nieuwe collecties, een voor de winter en een voor 2019. Daarom vind ik die verschuiving naar voren wel prettig, dat komt ons goed uit.'

 

Kaemingk is blij met de veranderingen rond Tendence, blijkt uit de reactie van beurs/retail coördinator Yvette Westhoff. 'De timing is prima, augustus was in feite te laat. Op Tendence presenteren wij altijd onze voorjaarscollectie met onder meer home deco en outdoor living artikelen, maar nog niks voor het najaar. Daarvoor gaan wij naar Christmasworld. Wij presenteren tijdens Tendence onze outdoor living collectie ook op het Outdoor Living plein op het buitenterrein. Sinds april 2017 hebben wij een uitgebreide outdoor living collectie en dat onderdeel groeit nog steeds. Tuinmeubelen is een aparte tak van sport, maar ik denk dat zowel decoratie als outdoor living een mooie combinatie is. Wij gaan ook kijken naar Gardiente, de tuinbeurs net buiten Frankfurt.'



TwitterFacebookInstagramLinkedIn

Toolbar-Navigation