we make markets. worldwide.

-A +A


Uitgebreid randprogramma Tendence
Het randprogramma tijdens de Tendence is dit jaar groter dan ooit met onder meer speciale shows, lezingen en trends

Hierbij worden concrete handvatten geboden aan winkeliers om hen te ondersteunen in de concurrentie met ketens en webshops. Informatie, inspiratie en identificatie gaan hierbij hand in hand.

Naast een breed aanbod van de ruim 1.100 exposanten biedt Tendence een groot aantal extra's. Het randprogramma is verdiept en verbreed waarbij met name een aantal activiteiten in het oog springen die specifiek zijn gericht op de kleine zelfstandige winkelier. Achtergrond hiervan is dat grote ketens, digitalisering en een veranderend consumentengedrag ervoor zorgen dat zelfstandige retailers – de belangrijkste doelgroep van de beurs - onder druk staan en de beursorganisatie wil deze groep de helpende hand bieden met verschillende activiteiten.

Workshops en social media
Zo is Tendence.Impulse verder uitgebreid. In hal 11.0 kunnen bezoekers informatie krijgen hoe zij hun winkel aantrekkelijker kunnen maken voor hun klanten. Dat kan gaan over de inrichting van de winkel, maar ook over de inzet van social media en marketing. Diverse experts zijn aanwezig en er zijn verschillende workshops.
Een specifiek onderdeel van Tendence.Impulse is niet zichtbaar op de beurs want het is volledig digitaal. Dat is de Impulse.tool, een platform waarvoor je je gratis kunt registreren. Daar is concrete informatie te vinden voor specifieke activiteiten die je als retailer kunt organiseren, bijvoorbeeld een barbecue, feest of workshop. Ook zijn hier reacties van collega's te vinden waardoor Impulse.tool een platform wordt voor het opdoen van handige tips en concrete ideeën.

Tendence Academy
Onder het motto Tendence Academy zijn er een aantal verschillende lezingen. Aan de orde komen onder meer: trends, succesvol werken met social media, gebruik van emotie in het verkoopgesprek, mogelijkheden met een webshop, tips voor etaleren en diverse lezingen die gericht zijn op specifieke productgroepen of seizoenen.

Uitbreiding outdoor living
Vorig jaar was de première van het outdoor living gedeelte met levende planten en outdoor lifestyle producten. Deels was dat buiten gesitueerd en dat wordt dit jaar fors uitgebreid. Messe Frankfurt ziet hierin een groeimarkt en is een samenwerking aangegaan met de beurs Gardiente die net buiten Frankfurt wordt gehouden. Er rijden pendelbussen tussen beide locaties en bezoekers hebben aan 1 ticket genoeg om beide beurzen te bezoeken. De speciale outdoor show is te vinden tussen Galleria en hal 10 plus het daarbij behorende buitenterrein.



TwitterFacebookInstagramLinkedIn

Toolbar-Navigation