we make markets. worldwide.

-A +A


Tendence groeit in de breedte mét duidelijke focus
De komende Tendence laat nog beter de richting zien die eerder is ingeslagen. 

Een duidelijke datum, een goede afbakening voor de verschillende doelgroepen en een randprogramma dat inhoudelijk en praktisch is afgestemd op de bezoeker.

Na een aantal lastige jaren heeft Tendence een duidelijke koers gevonden. Het een paar maanden naar voren verschuiven van de beurs was een lastige, maar onvermijdelijke keuze. Door het vervroegde tijdstip kan er eerder worden georderd en is er voor de leveranciers  – lees: exposanten – iets meer ruimte om uit te  leveren. Daarbij is er een scheiding tussen de (veelal) kleinere winkeliers die inkopen doen voor het najaar en de grote volume inkopers die zich richten op voorjaar/zomer 2019.

Verschuivingen in de markt
Het wegvallen van kleinere retailers, de groei van ketens, de permanente groei van het webwinkelen en het daarmee samenhangende veranderde consumentengedrag hebben de afgelopen jaren gezorgd voor nogal wat verschuivingen in de markt. Ook het beurzenlandschap is veranderd en het automatisme om te kiezen voor een specifieke beurs is bij zowel exposanten als bezoekers geen vanzelfsprekendheid meer. Dat betekende voor Tendence een stevige aderlating die noopte tot evenzo stevige maatregelen. Het gevolg? Een andere datum plus zowel verbreding als verdieping, maar met een duidelijke focus.

Outdoor living
Zo is de komende Tendence meer dan een vakbeurs waarbij internationale aanbieders hun waren tonen. Lezingen, workshops, bijzondere shows en concrete tools voor retailers om nog beter hun klanten te bedienen, zijn in ruime mate aanwezig. Daarbij wordt duidelijk naar buiten gekeken, letterlijk en figuurlijk. Zo wordt het segment outdoor living uitgebreid en is er zelfs een samenwerking met een gelijktijdig lopende tuinbeurs, buiten Frankfurt.

Vruchten van herpositionering
Met een vernieuwd management en een aantal nieuwe beurselementen klimt Tendence uit het dal en zijn er eind juni meer exposanten aanwezig. 'De groei is merkbaar, zegt Philipp Ferger, Group Show Director van Tendence: 'De effecten van de herpositionering zien wij pas over een paar jaar, maar wij kregen in 2017 de hoogste waardering van de laatste 10 jaar. Wij zijn dus op de goede weg.' Lees het hele interview met Philipp Ferger hier.



TwitterFacebookInstagramLinkedIn

Toolbar-Navigation