we make markets. worldwide.

-A +A


Wat zeggen bestaande en nieuwe exposanten over Paperworld?

Waarom gaan zij wederom naar Paperworld?

Sandy van de Ven, verantwoordelijk voor marketing en communicatie bij

Sunware , fabrikant van kunststof opbergartikelen: 'Paperworld is een internationale en aantrekkelijke beurs waar wij klanten uit verschillende landen kunnen treffen. Een jaar geleden hebben wij op de beurs met succes de nieuwe lijn Sigma Home geïntroduceerd en in oktober daarbinnen een nieuw thema met hippe kleuren en prints. Die gaan wij tonen op de beurs.'

Wilma Korfage is directeur-eigenaar van

Olino Paperworks, groothandel en importeur van producten van natuurpapier. 'Wij hebben goede ervaringen met de beurs. We treffen er onze bestaande klanten en het leidt altijd tot nieuwe klanten. Duurzaamheid komt voor ons op de eerste plaats en ook in Duitsland vinden onze klanten dat belangrijk, in Nederland is dat minder. In Scandinavië is dat juist heel sterk, daar willen ze alles weten over de herkomst. Wij komen met nieuwe gastenboeken oma sex en notitieboeken. Daarnaast veel nieuwe kaarten en nieuw papier uit Bhutan, Nepal en Thailand.'

Kees Bastiaanse is manager customer services bij

Perfect Foil, leverancier van folies en ringbandtechnieken. 'Wij leveren halffabricaten aan producenten van stationery en een aantal klanten van ons staat zelf ook op de beurs. Daarom is het voor ons ook een goede plek om signalen uit de markt op te pikken. De markt is veranderd; er zijn minder verkooppunten gekomen en een aantal klantgroepen is in geile deutsche pornos elkaar geschoven. Je merkt wel dat mensen weer durven te investeren.'

Nieuwkomers op Paperworld

Stas, met als pay off: picture hanging systems, gaat voor het eerst naar de beurs en pakt het meteen stevig aan: het bedrijf staat zowel op Paperworld als op Creativeworld. De producten zijn op beide stands ongeveer hetzelfde, maar Paperworld trekt met name de (zakelijke) vakhandel en Creativeworld is meer voor hobbywinkels en scholen, zo vertelt Laura Verstappen, verantwoordelijk voor de marketing en communicatie. Stas levert onder meer profielen, schilderijenrails en introduceert op beide beurzen WallStrip, een makkelijk op te hangen systeem met klittenband. 'We hopen op mooie leads en nieuwe klanten', zegt Verstappen. 'Maar het is afwachten, de markt zal het aangeven.'

Vooral nadat in 2016 de webshop (Packling.com) 'serieus werd aangepakt' wisten internationale klanten

Emceepack te vinden, vertelt Jacco Mantel, verantwoordelijk voor de verkoop. 'Daarom hebben wij besloten niet meer op consumentenbeurzen te gaan staan, maar alleen op professionele beurzen. Wij gaan op zoek naar nieuwe leads. Onze bestaande klanten nodigen wij uit via de nieuwsbrief en de site.' Voordeel voor Emceepack: ook een aantal standhouders behoort (potentieel) tot de klantenkring van het bedrijf.

 



TwitterFacebookInstagramLinkedIn

Toolbar-Navigation