we make markets. worldwide.

-A +A


Heimtextil: van hotel tot huisdier
Extra aandacht voor de projectmarkt, talloze lezingen, een Sonderschau met textiel voor huisdieren en natuurlijk een overzicht van komende trends. De beurs in vogelvlucht.

Het tonen van (komende) trends is een van de belangrijkste elementen van Heimtextil. Kleuren, structuren en technische ontwikkelingen zijn constant in beweging en de smaakvoorkeuren van eindgebruikers veranderen. Via de trendshow wordt dat zichtbaar gemaakt waarbij de stoffen worden gebruikt van aanwezige exposanten.

Internationaal karakter
Daarnaast is voor iedereen, exposant en bezoeker, de beurs bij uitstek de gelegenheid om te netwerken. Bijna 70.000 bezoekers, 2900 exposanten uit 141 landen geven aan dat Heimtextil hét internationale platvorm is om zaken te doen. Uit Nederland waren er in 2017 77 exposanten en meer dan 1800 bezoekers aanwezig.

Projectmarkt
Extra aandacht is er in 2018 voor aanbieders die zich richten op de projectmarkt. Die markt groeit de laatste jaren permanent waardoor (interieur)architecten, hoteliers, projectplanners en gebouwbeheerders zich gaan oriënteren. Zij vinden in hal 4.2 een geconcentreerd aanbod, inclusief lezingen en rondleidingen met uitleg.

Duurzame producten en productie
Uiteraard besteedt de beurs ruim aandacht aan het thema duurzaamheid. Exposanten die ‘verantwoord’ produceren zijn als zodanig zichtbaar op de beurs via een bepaald label en komen in de Green Directory, een boekje waarin gegevens over de bedrijven zijn samengebracht. Daarnaast zijn er lezingen over circulaire economie, afvalmanagement en het stimuleren van duurzaam gedrag bij consumenten.

Waf-woef
Nieuw is het beursonderdeel
All About Pets in Galleria 0, gelegen tussen de hallen 8.0 en 9.0. Hier worden producten getoond voor katten en honden zoals kussens, kleden, kleding en halsbanden. Volgens de Messe Frankfurt is dit een specifieke groeimarkt.



TwitterFacebookInstagramLinkedIn

Toolbar-Navigation